معمولا همه برندها داستانهای متفاوتی دارند داستان برند آیتا از یک شهر کوچک شمالی(بابل)شروع میشه به گفته خانم مریم سید بابایی مالک خوش فکر برند آیتا ،ایشون به تنهایی و از صفر ،فعالیت خود را از یک اتاق ۹متری در منزل خود و به صورت انلاین در سال ۱۳۹۶ شروع کردند و از اونجایی که همیشه ایشون رویاهای بزرگی در سر داشتند در سال ۹۸ مغازه ای در پاساژ اجاره نموده و ادامه دادند و در هیچ شرایطی متوقف نشدن و با آموزش دیدن و تفکر کارآفرینی و ارزش آفرینی، آیتا رو از یه مغازه کوچک به یک مجموعه بزرگ تبدیل کردند.